Kategorie

środa, 29 października 2014

Maślane Faworki Na Mleku

Na mleku?
Faworki?
Jak to?
A tak to...
Postanowiłam usmażyć faorki,
niestety okazało się, że zabrakło mi śmietany
Pomysły królami sukcesu...
Postanowiłam zaryzykować z mlekiem.
Udało się!
Wyszły kruche i maślane...idealne:)



Skład:
- 100 dag mąki pszennej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 20 dag cukru
- 6 jajek
- 10 łyżek mleka
- 25 dag masła/margaryny
- 2 łyżeczki octu [ aby zapobiec wchłanianiu tłuszczu w ciasto ] 
- tłuszcz do smażenia [ użyłam oleju roślinnego ]
- cukier puder [ do posypania ]

Składniki połączyć, zagnieść ciasto.
Uformować kule.Przekroić na pół.
Każdą część rozwałkować na cienki placek.
Podzielić na cienkie paski ok 2 x 8 cm.
Każdy pasek rozciąć po środku i wywinąć.
Smażyć na złoty kolor w rozgrzanym tłuszczu.
Ostudzone obsypać cukrem pudrem.
Czas przygotowania to ok 15 minut [ 35 minut wraz ze smażeniem ]





1 komentarz:

  1. Zrobiłam, przypominają ciastka kruche ale są smażone na oleju. Chyba nie warto - kruche z piekarnika zdrowsze. Wolę tradycyjne faworki, ale dziękuję za przepis : ) zawsze to jakaś nowość i słodycz w domu :).

    OdpowiedzUsuń