Kategorie

środa, 13 sierpnia 2014

Tarta z Kurczakiem i Warzywami

Warzywa na patelnie, bardzo lubię i często stosuję.
Pasują jako danie główne jak i dodatek do obiadu.
Kupiłam wczoraj blaszkę do tarty.
Postanowiłam nie czekać ani dnia dłużej i z niej skorzystać.
Tak naprawdę można użyć ulubionych składników np pieczarek itp.
Danie podałam z sosem czosnkowym i wyszło w sam raz!
Kolejna propozycja również dla kobiet karmiących piersią





Skład;

Ciasto ;
- 250 g mąki
- 125 g masła lub margaryny
- 1/3 szklanki zimnej wody
- 1 łyżka oliwy
- szczypta soli

Farsz ;
- 300 g piersi z kurczaka
- mieszanka warzyw na patelnię [ ja kupuję te Biedronkowe ]

Wypełnienie;
- 1/4 szklanki śmietany 12% lub 18%
- 3 jaja
- sól
- pieprz
- 100 g sera żółtego 

Ciasto na spód tarty: z podanych składników zagnieść ciasto, 
owinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki 
na minimum 1 godzinę lub do zamrażarki na 1/2 godziny. 
Po wyjęciu ciasta z lodówki wyłożyć nim 
wysmarowaną tłuszczem i wysypaną mąką okrągła formę do pieczenia.
Farsz: piersi z kurczaka pokroić w kostkę. 
Warzywa  krótko obgotować w osolonych wrzątku – przez około 3-4 minuty.
Warzywa oraz pierś z kurczaka przełożyć na ciasto.
Wypełnienie: Jajka, śmietanę oraz mleko dokładnie ze sobą połączyć. 
Dodać starty ser żółty oraz przyprawy, wymieszać.
Wlać sos na warzywa.
Piec w rozgrzanym do 200oC piekarniku przez około 35 minut.



12 komentarzy:

  1. A czy tej tarty nie należy wcześniej podpiec?

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu też ostatnio tarty na topie : ). Ta jest bardzo prosta, sprawdzę przepis! Jako alternatywę polecam do środka kawałki kurczaka w szynce parmeńskiej i groszek z puszki a zalane to wszystko śmietanką słodką z jajami, wymieszaną z połową słoiczka zielonego pesto. Całość zasypana mozzarellą. Pycha. Bardzo tu dużo u Ciebie pysznych inspiracji, trafiłam przypadkiem, piję herbatę i zwiedzam już dobrych kilka chwil :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba w końcu zabiorę się za pieczenie takiej tarty warzywnej. mam nadzieję, że mój piekarnik nie obrazi się w tracie pieczenia, jak to ostatnio ma w zwyczaju ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypełnienie: Jajka, śmietanę oraz mleko dokładnie ze sobą połączyć. - ale w składnikach nie ma mleka. Ile go ma być?

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam tarty bo sa bardzo pożywne i pełnowartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba w końcu zabiorę się za pieczenie takiej tarty warzywnej. mam nadzieję, że mój piekarnik nie obrazi się w tracie pieczenia, jak to ostatnio ma w zwyczaju ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. a ten kurczak to surowy czy jak?

    OdpowiedzUsuń