Kategorie

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Placki Ziemniaczane

Zazwyczaj wiem,że będę robiła placki dzień wcześniej.
Dlatego ścieram ziemniaki u mamy w robocie kuchennym,
aby zaoszczędzić sobie pracy i czasu.
Niestety swojego jeszcze się nie dorobiłam ;D
Dziś nie miałam zielonego pojęcia co zrobić na obiad.
Miały być kluski śląskie ale złe samopoczucie wygrało i zrezygnowałam.
Pojawią się w niedalekiej przyszłości.
Postawiłam więc na placki ziemniaczane.
Wpadłam na pomysł jak szybko je przygotować i się nie napracować :D
Starłam ziemniaki na tarce o dużych oczkach, a potem zmiksowałam je blenderem.
Kocham te urządzenie!
Wyszły idealnie gładkie :)


Skład:
- 1 kg ziemniaków
- 1 duża cebula
- 1 jajko
- mąka zwykła
- sól
- pieprz 
- olej

Stare ziemniaki odsączyć z nadmiaru wody. 
Dodać jajko, cebule pokrojoną w kostkę, sól oraz pieprz.
Korzystając ze wskazówek Magdy Gessler nie dodaje mąki lub dodaje jej bardzo mało.
W tym wypadku max 2 łyżki mąki zwykłej.
W końcu placki mają być ziemniaczane a nie mączne:) 
Smażyć na oleju do uzyskania złotego koloru.
Gotowe układać na ręcznikach papierowych, 
aby nadmiar tłuszczu wsiąkł.
Podawać ze śmietaną bądź jogurtem naturalnym.
Z podanej porcji wychodzi ok 20 sztuk.
Czas przygotowania wraz ze smażeniem ok 60 minut
Uwaga: Aby ziemniaki nie ściemniały warto zetrzeć trochę marchewki i wymieszać wraz z nimi.


1 komentarz:

  1. teraz jest najlepszy okres na zrobienie placków ziemniaczanych bo bardzo ładne wyrosły.

    OdpowiedzUsuń