Kategorie

środa, 20 sierpnia 2014

Bigos Ze Słodkiej Kapusty

W moim rodzinnym domu,
zawsze robiło się bigos ze słodkiej kapusty.
Taki robię też Ja.
Dostałam główkę młodej kapusty.
Od razu wiedziałam co z niej przygotuję.
Wg przepisu jaki stosowano u mnie w domu,
do podsmażanej kiełbasy zawsze dodawany był boczek.
Ja za boczkiem nie przepadam,
w ogóle wszystkie mięsa,
które mają odrobinę tłuszczu nie są przeze mnie mile widziane.
Taka już natura ;p
Przepis podaje z boczkiem,
jednak mój bigos go nie zawiera:)




Skład:
- 1 duża główka białej kapusty
- 4 pętka kiełbasy śląskiej
- kawałek boczku
- margaryna
- przecier pomidorowy [ ja użyłam Pudliszki z czosnkiem ]
- sól
- pieprz 

Kapustę poszatkować i wrzucić do garnka.
Zalać do połowy wodą, dodać kawałek margaryny.
Posolić i gotować do miękkości na wolnym ogniu.
Jeśli woda nie wyparuje podczas gotowania,
Odcedzić zanim dodamy mięso.
Kiełbasę i boczek pokroić w kostkę.
Podsmażyć na patelni do uzyskania brązowego koloru.
Do garnka z kapustą dodać podsmażoną kiełbasę.
Dodać sól, pieprz i cały słoiczek przecieru.




Dusić na wolnym ogniu ok 15-20 minut.
Cały czas mieszać i pilnować aby się nie przypaliło.
Gotowe danie odstawić, aby się przegryzło.
Czas przygotowania ok 40 minut.
UWAGA; gdyby tłuszczu po zakończeniu gotowania było za dużo 
odlejcie go, aby bigos nie pływał w nim na talerzu.

2 komentarze:

  1. Najlepszy bigos świata!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę szkoda że dopiero dziś wszedłem na ten blog. Chodź lepiej dziś niż jutro tak naprawdę.

    OdpowiedzUsuń