Kategorie

piątek, 15 sierpnia 2014

Tarta z Owocami i Mascarpone

Wstępnie tarta miała być z jagodami lub malinami.
Nie mogłam ich nigdzie dostać więc zdecydowałam się na pierwsze owoce , które wpadły mi w ręce.
Brzoskwinie, pachnące i słodkie.
Ważne by były twarde, wtedy nie będą się rozlatywały podczas krojenia w plasterki
Tak samo dobre są truskawki, czy banany.
Polane cienką warstwą galaretki w tym samym smaku.




Skład;
- galaretka
- owoce [ ja użyłam  brzoskwiń]
- 250 g mąki zwykłej
- 1 łyżka śmietany 18%
- 150 g margaryny
- 100 g cukru pudru
- 2 żółtka
- 500 g = 2 opakowania serka mascarpone 
- 5 łyżek cukru pudru
- 1/2 szklanka śmietanki kremówki 30%

Mąke, margarynę, śmietanę, cukier i żółtka zagnieść szybko w misce.Gotowe włożyć do lodówki na pół godziny.W między czasie zgotować galaretkę wg przepisu na opakowaniu i ostudzić.
Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć nim blaszkę do tarty lub tortownicę do połowy jej wysokości.
Ciasto nakłuć widelcem i włożyć do piekarnika na 25 minut, piec w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
Serki mascarpone wyłożyć do miski, w osobnej misce ubić bitą śmietanę, połączyć ze sobą oba składniki dodać cukier i jeszcze raz zmiksować. Ja użyłam blendera.Serki mascarpone polecam kupić w biedronce, jeden kosztuje ok 3 zł 



Upieczone ciasto ostudzić, wyłożyć krem, ułożyć brzoskwinie i zalać tężejącą galaretką.
Czas przygotowania ok 35-40 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz