Kategorie

wtorek, 9 grudnia 2014

Miękkie Pierniki Świąteczne

Dopadła mnie magia świąt :D
Od wczoraj siedzę w kuchni i piekę piekę,
lukruję oraz zdobię.
Dziś przepis na pierniki Bożo Narodzeniowe :)
Jeśli zamierzacie je upiec, jest to doskonały moment.
Gotowe do schrupania od razu bowiem wychodzą miekkie,
wystarczy przykryć je ściereczką lub zamknąć w metalowym pojemniku.
Pyszne i łatwe w przygotowaniu:)


Skład:
- 1 mały słoiczek sztucznego miodu
- 1,5 szkl cukru 
- 5 szkl mąki pszennej tortowej
- 2 łyżki masła
- 250g margaryny 
- 2 całe jajka
- 3 żółtka
- 3 paczki przyprawy do piernika
- 2 czubate łyżki kakao
- 2 łyżeczki sody - rozpuszczonej w odrobinie zimnego mleka

Margaryne z masłem rozpuścić na małym ogniu, dodac cukier i miód.
Uważać by nie zagotować.
Zostawić do ostygnięcia.
Mąkę kakao i przyprawy wymieszać w dużej misce.
Wbić jajka, dodać zółtka oraz wcześniej przygotowany płyn.
Dodać sodę rozpuszczoną w mleku.
Zagniatać do uzyskania jednolitej elastycznej konsystencji.
Włożyć do lodówki na ok pół godziny.
Podzielić na dwie części i wałkować na ok 3-4 mm
UWAGA: gdyby ciasto rozpadało się podczas wałkowania 
należy dodać odrobinę mleka i zagnieść jeszcze raz podsypując mąką
Piec w temperaturze 170 stopni Celsjusza ok 10 minut
Wystudzone zdobić lukrem 
[ ja użyłam lukru królewskiego ] 
Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.




1 komentarz:

  1. Witam! Piekłam dzisiaj pierniki wedlug Pani przepisu wyszly tak jak jest napisane od razu do jedzenia przepyszne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń